woensdag 3 februari 2016

29 Januari tot 2 Februari - Een lager tempo

Dit was een chill weekend, als in, er is niet veel gebeurt.

Op het lab heb ik een aantal van mijn cellen ingevroren. Ik had genoeg cellen. Nu zijn 2 van de 4 vier lijnen die ik heb gekweekt 'veilig'. Als er iets met de cellen in kweek gebeurt, kan ik terugvallen op mijn cellen in de vriezer. Dat heb ik eigenlijk de hele dag gedaan.
Verder werd er 's avonds een lezing gegeven bij het Shambhala centrum ipv een Young Meditators meeting. Ik ben heengegaan. Het ging over lucid dreaming (het bewust ervan zijn dat je droomt terwijl je droomt) en hoe dat gebruikt kan worden om beter te worden in meditatie. Wel interessant, maar nogal geadvanceerd en erg vaag, aangezien het de 1e lezing was voorafgaand aan een weekendretreat over dit onderwerp. Dus erg algemeen en niet heel toepasbaar voor mij.

Zaterdag heb ik al mijn huishoudelijke dingen gedaan. Boodschappen, wassen, lunch/ontbijtdingen maken. Ik heb een nieuw recept voor granola bars geprobeerd. Dat ging goed, ondanks dat ik een paar foutjes maakte/dingen handiger had kunnen doen. Weet ik dat voor de volgende keer. 

Zondag regende het (dat wist ik van tevoren al). De hele dag thuis gebleven en Chris op bezoek gehad. We hebben lekker gepraat onder het genot van warme chocolademelk.

Maandag weer terug op het lab. Ite is druk bezig met het schrijven van een artikel en is meestal thuis. Dus alleen contact via de mail. Ik heb zelf toch niet veel te doen waarbij ik haar leiding nodig heb. De cellen doen het goed. De rest van de dag gelezen voor mijn review en deze blogpost geschreven.

Dinsdag opnieuw niet veel bijzonders gedaan. Meer gelezen voor mijn review en een seminar bijgewoond.

Eerlijk gezegd, nu dat ik deze blogpost zo schrijf, vertel ik liever niet over alle dingen die zijn gebeurt. Niet omdat het slecht was ofzo, maar eerder omdat ik zelf niet zo goed weet wat ik erover kan zeggen. Dit zijn niet echt de dingen waar ik graag over zou willen schrijven. Dus ik denk erover om minder van deze algemene blogposts te maken. In plaats van 2 keer per week iets nuttigs proberen te schrijven over wat er gebeurt is, focus ik liever op wat andere dingen. Waarschijnlijk gewoon alleen in het weekend, of als er weer iets interessants gebeurt. 
Liever schrijf ik 1 goede blogpost waar ik wat meer tijd voor neem en waar jullie ook meer aan hebben, dan een paar waar die ik schrijf omdat ik dat zo had beloofd, maar waar ik eigenlijk geen zin in heb. 

Mijn gedachtes zijn een beetje gedesorienteerd op dit moment. Dat gebeurt me wel vaker de laatste tijd. Dat is voor mij een indicatie dat ik niet op de juiste weg zit en dat ik iets anders moet gaan doen. Dus verwacht de komende weken niet al te veel blogposts zoals ik dat gebruikelijk doe. 

2 opmerkingen:

  1. Hoi Dagmar,
    Ook al gebeurt er niet zoveel, toch leuk om even je updaten te lezen. Ik hoop dat alles goed is met jou. Het valt niet altijd mee om op jezelf teruggeworpen te zijn. Het is waarschijnlijk wel een hele leerzame periode.Ik lees momomenteel een boek van Echt Tolle; de kracht van het nu. Een een opener ook in het kader van de mindfulness training. Veel sterkte en succes de komende tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi Dagmar, gaat het allemaaal nog een beetje zoals je wilt?
    van de auteurs in je vorige blogpost heb ik van Paulo Coulho ook een boek in de kast staan, Brida, het is ook niet al te dik,wat ik meestal jammer vind, maar als ze mee moeten in je koffer is dat wrs. wel beter.hier gaat alles z'n gangentje, het is in sommige delen van Nederland even wit geweest,hier alleen maar regen.succes met je onderzoeken, groetjes ook namens Piet, yvon.

    BeantwoordenVerwijderen