maandag 28 december 2015

Kerst! - 25 tot 27 December

Deze blogpost staat (natuurlijk) in het teken van Kerst.

Ik had het genoegen om door Ite uitgenodigd te worden voor 1e en 2e kerstdag.
1e kerstdag in de ochtend was er een kerstontbijt (voor mij een brunch, aangezien ik rond 7:30 al had ontbeten) rond 11 uur, waarbij Robin (Ite's oudste dochter) French Toast had gemaakt. Erg lekker. Na het ontbijt werden de cadeautjes onder de kerstboom uitgepakt. Santa had ook een heel aantal cadeautjes voor mij achtergelaten, dus het voelde echt als kerst!
Al mijn cadeautjes!
Ite gaf me vooral praktische en lekkere cadeautjes: 2 1L waterflessen (zodat ik lekker water thuis kan drinken in plaats van water met chloorsmaak), een melkopschuimer (voor al mijn cappucino needs), de 3 kledingstukken die ik bij de Salvation Army had uitgezocht, goede kwaliteit olijfolie en balsamic vinegar, en 2 doosjes lekkere chocolaatjes.
Na/tijdens het uitpakken miste ik thuis heel erg en heb ik gelijk naar Nederland gebeld via Skype, waar het standaard Bouwer kerstbuffet volop aan de gang was. Daarna ook een half uurtje met Skyped, helemaal vanuit Nieuw Zeeland, waar het al 2e kerstdag was tegen die tijd. Het was heel leuk om iedereen weer te zien!
Na het uitpakken ook nog een foto gemaakt met Ite en mijn nieuwe vest. (en met mijn maatje Flynn)



Na het eten en het uitpakken van de cadeautjes heb ik het toetje voorbereidt: Creme brulee. Erg makkelijk te maken met slechts 4 ingredienten. Alleen had ik deze keer geen brander om karamel te maken. In plaats daarvan heb ik zachte meringue gemaakt en in de magnetron gegaard in plaats van te pocheren. Dus mam, ik kan nu makkelijk weer een keer sneeuweieren maken thuis :D. Na de voorbereidingen van de toetjes even thuis gechilled en mijn standaard meditatie gedaan, terwijl Robin, Ite en Dan de honden gingen uitlaten.
's Avonds was er een kerstdiner met zalm, salade, mashed potatoes, sweet potatoes, en kale. Na afloop mijn geimproviseerde creme brulee.



Mijn creme brulee, zonder karamel maar met een sneeuwei
Ook als was het niet de standaard uitvoering, was het alsnog superlekker!
Na het avondeten hebben we heel wat spelletjes gespeeld. Amber en Robin hadden een aantal nieuwe bord/gezelschapsspellen gekregen: Concept, Love letter, Jenga en Spot It. Allemaal even gespeeld met zijn vieren (Robin was moe van haar jetlag, ze was vorige week uit Nederland overgevlogen).
Het was een hele gezellige avond en ik heb Ite danook hartelijk bedankt elke keer dat ik de gelegenheid zag.

2e kerstdag was iets rustiger. Dit keer geen kerstontbijt, dus ik heb lekker thuis mijn eigen ding gedaan. Lekker gechilled en veel gelezen. Een fijne lange call met Kitty gehouden.
Rond 6 uur was het kerstdiner, althans ik werd rond die tijd verwacht. Het kerstdiner moest nog voorbereid worden. Deze keer heb ik een simpele salade gemaakt en hadden we boontjes, gebraden kip, sweet potatoes, mashed potatoes en gebakken sperziebonen. Opnieuw erg lekker.
Na afloop had we nog een fijne discussie over racisme in Amerika, dat volgens Ite en Robin en Dan nog steeds een groot probleem is.
Aan het einde van de avond nog een ronde Love Letter gespeeld en daarna naar huis gegaan.
Een rustige dag dus.

Vandaag was voor mij opnieuw weer een wasdag. Ite, Dan en de dochters gingen wandelen precies dat ik kwam om de was te doen, dus ik heb ze verder niet gesproken. Ook weer boodschappen gedaan vandaag en weer lekker gechilled.

1 opmerking:

  1. Leuke vrolijke foto's. Volgens mij heb je het wel naar je zin! Groeten van Sander en de rest...

    BeantwoordenVerwijderen