maandag 11 januari 2016

08 tot 10 Januari

Na de onproductieve woensdag en donderdag heb ik vrijdag op het lab lekker gewerkt aan mijn review. Ik heb een systeem bedacht waarmee ik met een gestaag tempo goed door artikelen heen kan werken met hoge aandacht. Een deel van mijn reagentia is binnengekomen en ik hoop volgende week te beginnen met de celkweek. 
Vrijdag avond was er weer een Young Meditators meeting (zoals elke vrijdag avond, met uitzondering van feestdagen), de eerste na de winterbreak. Ik heb weer wat meer nieuwe mensen leren kennen en lekker gemediteerd. Ook heb ik wat meer info gevraagd over de leer achter Shambhala boedisme, waarop het centrum is gebaseerd (Shambhala centra zijn over de wereld verspreid) en de groepsleider wees me op een paar boeken die ik daarvoor kon lezen. Weer iets om aan mijn lange lijst boeken toe te voegen :p. 

Ook in het weekend heb ik mijn productieviteit kunnen onderhouden. Zaterdag heb ik veel gelezen in Think & Grow Rich en natuurlijk de nieuwe aflevering van Wie is De Mol gekeken. Inmiddels aflevering 2. Direct na het einde van de show wordt de video online beschikbaar en heb ik hem gekeken (voor mij net na de lunch). Ik moet er nog een keer goed doorheen gaan voordat ik mijn verdenkingen door ga geven. 

Zondag was mijn dag om alle huishoudelijke zaken te doen: boodschappen, wassen, applebread maken en noten roosteren voor ontbijt en lunch, respectievelijk. Daarmee kan ik weer een week vooruit. 
Het applebread is nog wat lastig om goed te krijgen. Ik ben hier nu al een paar weken mee bezig (ik doen iets langer dan 1 week met een brood). Het is eerder een soort cake, gebakken met onder andere oats (havermout) en eiwit poeder, stukjes appel, cottage cheese, applesauce (ongezoete appelmoes). De cake bak ik in een kleine cakeblik en is ongeveer 4 centimeter hoog. Het probleem is dat deze cake erg vochtig is in het midden. Het lijkt wel gaar (kan niet anders na meer dan 45 minuten bij 400 F (ongeveer 200 C). Mijn aanpassingen aan het recept bij deze batch was om de cake langer te bakken en om meer oats en protein powder toe te voegen, zodat het beslag niet zo nat was. Dit lijkt niet de oplossing te zijn. Volgende idee: minder appel toevoegen. Er zit nu een hele appel doorheen in stukjes. Mogelijk zorgt dat ervoor dat de cake niet goed droogt. De cake is wel erg lekker, vandaar dat ik ook graag het recept helemaal goed krijg. De site waar ik het van heb, geeft niet veel meer aanwijzingen helaas, en mijn ervaring met cake bakken is beperkt tot Herman. Dit is de link: http://www.12minuteathlete.com/autumn-apple-pie-protein-bread-recipe-2/ 
Tips iemand?

Als laatste: ik ben met mijn eerste kleine stap richting van mijn miniproject begonnen! Babysteps, maar uiteindelijk kom ik er wel :D.

Een korte blogpost deze keer, vooral omdat ik niet veel nieuws te vertellen heb. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten