maandag 4 januari 2016

Gelukkig Nieuwjaar ! - 01 Januari - 03 Januari 2016

De eerste blogpost van 2016. Een gelukkig Nieuwjaar iedereen!

Ik begon dit jaar met het bekijken van de Rose Parade, een optocht met versierde wagens in South Pasadena over Colorado Boulevard. Dit is de grote winkelstraat van Pasadena. Het begin van de route was niet ver bij mij vandaan, dus ik ben daar op de koude ochtend om 7:30 heen gefietst. Ik had me goed aangekleed (zo goed ik kon) en natuurlijk had ik mijn camera mee. Toen ik aankwam stonden de wagens te wachten voor het begin van de optocht. Ik ben daar langsgelopen tot aan het begin van de optocht en heb onderweg wat foto's gemaakt van wagens die ik erg mooi vond. 
De wagens waren versierd met bloemen en zaden. Alle kleuren waren gemaakt met plantproducten.



Closeup van de onderstaande schelp. Zie dat het gemaakt is met bonen en zaden





De is een greep uit de foto's die ik heb gemaakt. Dat ik de foto's maakte, was de parade nog niet in beweging. Ik kwam op tijd bij de voorkant van de stoet voordat de parade begon (om 8:00) en had een mooi plekje gevonden om te staan. Het was technisch gesproken niet het begin van de route, maar 50 meter ervoor, maar de straat bij het begin van de route stond al bomvol mensen. Helaas kwamen hier de bandjes de route op, dus die heb ik niet echt goed kunnen zien (wel de ruggen, dat de bandleden van mij wegliepen, swingend met hun trombones en vlaggen :P). 
De wagens reden vrij langzaam langs mij heen (zo snel dat iemand met redelijke pas op de voet de wagens bij kon houden) en stopte af en toe om de bandjes tussen de wagens te laten invoegen. Ik zeg bandjes, maar dit waren gerust complete orkesten van 50 + man. Ik maakte korte filmpjes van de wagens. Er waren een aantal die namelijk bewegende onderdelen hadden of mensen die de wagens decoreerden.




De wagens waren gesponsord door bedrijven, organisaties of andere grote geldschieters die graag hun naam op een wagen wilde hebben. 
Behalve wagens en bandjes waren er ook groepen mensen te paard die langsreden (de politie, een aantal mensen verkleed als ridders, mensen gekleed als native americans, of gewoon ruiters).
Al met al een leuke optocht, ook al was het wat traag. Ik heb lekker 1,5 uur gekeken en naar mijn podcasts geluisterd, aangezien er niet veel wat betreft muziek was afgezien van de bandjes.

Thuis lekker opgewarmd en daarna gewerkt aan het op gang krijgen van mijn eerste miniprojectje. Ik had hier al een tijd over nagedacht en gepland wat ik kan doen, maar niet echt actie ondernomen. Een van de problemen voor mij is nu het actie ondernemen. Dus ik heb een soort standaard dagplanning gemaakt waarin ik alle belangrijke zaken die ik per dag wil doen een plekje heb gegeven. Nu extra heb ik tijd ingepland om te werken aan mijn blog, te lezen in leerzame boeken en te werken aan mijn miniprojectje. Dit heb ik gelijk de volgende dag toegepast met redelijk succes.

Ik ga niet te veel zeggen over mijn miniprojectje, omdat ik liever het eindresultaat laat zien dan dat ik nu vertel wat ik allemaal van plan ben te doen en dat later niet aflever. Ik verwacht er deze maand aan te werken (mogelijk ook volgende maand als ik het niet op tijd af krijg). Het is bedoeld voor mij om te kijken wat ik leuk vind om aan te werken. Het eindresultaat is iets dat shipable is (dat in theorie een product is), dus niet alleen denkwerk. 

Verder dit weekend lekker gechilled en 'Think and Grow Rich' van Napoleon Hill gelezen. Dit is trouwens een boek dat ik zou aanraden aan iedereen die interesse heeft in persoonlijke ontwikkeling en het vervolgen van een doel in het leven. Dit boek is meer dan 55 jaar oud, maar geeft tijdloos advies en praktische stappen over hoe je jouw leven kan inrichten om je doel na te volgen (en rijk te worden). Het is een goedkoop boekje, relatief, en niet heel dik, maar staat bomvol nuttige lijstjes, voorbeelden en quotes, dus zeker een aanrader van mij.

Verder lekker rustig aan gedaan. Morgen begin ik weer met de gewone gang van zaken met mijn stage. Ite heeft mij een regenjas geleend. Ze gaat volgende week naar een congress van maandag tot donderdag/vrijdag, dus kan mij dan niet naar stage rijden, en er wordt die dagen regen voorspeld. Nu weet ik niet hoe erg deze regen is, maar nu ben ik in ieder geval een beetje voorbereidt om te fietsen in LA met regen. Toch een vreemd idee dat het kan regenen in LA :p. Ik ga het zien ;). 

4 opmerkingen:

  1. leuk die foto's van de parade, een soort bloemencorso, succes met je project en het fietsen in de regen.
    hier krijgen we daar meer dan genoeg van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke blog en foto's!
    Een heel goed en gezond 2016 gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Dagmar, wat leuk om weer wat van je te lezen en leuke foto's van de parade.
    Jij hebt misschien regen waar je last van hebt, hier in de noordelijke provincies hebben ze last van ijzel. Groningen, Drenthe en Friesland..ze schaatsen zelfs op de weg.
    Het was code rood voor vandaag. De scholen bleven ook dicht.
    Nou, gelukkig heb jij daar geen last van.
    Succes Dagmar met alles daar! Nogmaals een heel gezond en gelukkig 2016!
    Groetjes van de Katsmaatjes

    BeantwoordenVerwijderen