vrijdag 1 januari 2016

28 tot 31 December

De laatste blogpost van dit jaar ;). Er is deze week niet veel gebeurt, dus dat ga ik goedmaken met een heel aantal foto's van mijn wandeling van 30 December. Het was mooi weer, dus ik was gaan wandelen met Odie, de hond van Abby (mijn landlady en huisgenote). 

Monterey Road, vlakbij waar ik woon

Dit ook (monterey Road)

Meer Monterey road, maar nu precies op de grens tussen Los Angeles en South Pasadena (de stadswijken)

Ik kijk nu dus uit over South Pasadena

Meer Monterey road, maar nu South Pasadena (met mooiere huizen)

Meer palmbomen :)

Trader Joe's: mijn standaard winkel

Ter illustratie: dit is een gebouw (de fundering of basis).

Een bovenaanzicht van het trailerpark waar ik bij zit, niet echt duidelijk

Nog een twijfelachtige poging om een foto van het trailerpark te maken
Niet allemaal even succesvol, helaas.

Een heel aantal Skype calls gehouden deze week. Ik vind het altijd erg leuk om met mensen te kunnen praten via Skype en hun gezichten te kunnen zien. Het begin van de week had ik weer een call met thuis en Woensdag 2 achter elkaar; eerst met Marc en Gerdi (en Amy!), en later met Yvon en Piet, die na veel moeite Skype aan de praat hadden gekregen. 

31 December, oud en nieuw. Niet echt een groot ding in Amerika, maar ik heb er zelf wat van gemaakt. 's Ochtends appelvlappen gemaakt (nadat ik 3 winkels had bezocht om puff pastry dough (bladerdeeg) te vinden. 
Ik had 16 stuks gemaakt, voor Ite en gezin, Abby en mijzelf (4 voor mij, 2 voor de rest :P)
Voor bij de Oud en Nieuw Skype call met thuis om 3 uur 's middags
De appelvlappen zijn goed gelukt. Het was mijn eerste poging ooit, dus ben er erg blij mee!
Om 3 uur dus een Skype call met thuis gehouden om Oud en Nieuw in Nederland mee te maken.


Verder in mijn vakantie wat meer gewerkt aan een paar special blogposts, waarvan er 1 natuurlijk al op mijn blog staat. Verder gewerkt om on track te komen met mijn Life Purpose projecten. Voornamelijk het vinden van de juiste motivatie en mindset. Dat is soms nog lastig als ik eindeloos vrije tijd lijk te hebben.

Met Ite en Dan gedineerd:
een simpel Californische maaltijd: vegaburgers met tomaat en avocado, tortillachips met dips en kale met knoflook. Erg lekker. Ite had zelfs een toetje gemaakt; wat ijs met bosbessen en een dadel/kokostruffel van Robin. Na afloop hadden we appelflappen bij de thee en hebben we nog een paar potjes Jenga gespeeld met zijn drieen.
Na een gezellige avond op tijd naar huis gegaan, zodat ik morgen vroeg opkan om naar de Rose Parade te gaan: een parade in de buurt met een hoop praalwagens en bandjes waar altijd veel toeristen op afkomen. Het begint al om 8 uur 's ochtends, dus daaraan kan je wel zien dat oud en nieuw niet heel groots is in Amerika, of in ieder geval niet in LA :p.

Dit is de laatste blogpost van dit jaar. Klinkt wel vreemd, maar volgend jaar ga ik gewoon door met de donderdag/zondag posts en af en toe en special ertussen. Ik hoop dat jullie het kunnen bijhouden en ik wens iedereen een gelukkig 2016.

2 opmerkingen:

  1. Leuke foto's Dagmar,veel plezier bij de parade.
    en natuurlijk een heel goed 2016.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We wensen je een heel leerzaam, goed en gezond 2016 toe!

    BeantwoordenVerwijderen