maandag 25 januari 2016

22 tot 24 Januari

Dit was weer een lekker productief en sociaal weekend (sociaal voor mij dan :p).

Vrijdag heb ik weer met mijn celletjes gewerkt. Ik heb nu 4 verschillende cellijnen in totaal, 3 daarvan had ik 21 Januari ontdooid. 2 van de 3 lijnen doen het erg goed. De cellen zien er mooi en levend uit. 1 deed het zelfs zo goed dat de cellen gelijk al naar geen grotere fles konden :D. De laatste van de cellijnen deed het helaas niet zo goed. Alle cellen zagen er dood uit, dus ik ga na het weekend kijken of ze het beter doen en anders ontdooi ik een nieuwe vial (ze zijn in kleine buisjes opgeslagen in de vriezer). 
's Avonds was er weer een bijeenkomst van Young Meditators. Deze keer in een andere ruimte (een erg kleine ruimte voor 20+ mensen, dus het werd een beetje warm :p). Het onderwerp deze keer was "all emotions are pain". Nu hadden we daar een hele vruchtbare discussie over. Een van de concepten van Shambhala en boedisme in het algemeen is dat de 'self' als concept niet bestaat. Dat is lastig uit te leggen en niet echt te begrijpen totdat je het zelf meemaakt, dus dat ga ik niet eens proberen. Als dit interessant lijkt, raad ik aan om 'Enlightenment' op te zoeken bij actualized.org. Leo Gura maakt hier hele heldere videos over. 
Waar onze discussie op neer kwam is dat emoties gezien kunnen worden als pijn zolang als je jezelf ermee identificeerd en ze als het ware claimt en je eraan vastklampt. Ook als je ze gaat labelen als 'goed' of 'slecht' kan het problemen veroorzaken. Immers, je wilt zo veel mogelijk 'goede' emoties voelen en zo min mogelijk 'slechte' emoties. Dat is niet altijd haalbaar, dus dat veroorzaakt problemen. 
Dit zijn allemaal concepten die ook terug komen in mijn persoonlijke ontwikkeling, al zijn ze erg geadvanceerd. Deze dingen hebben te maken met zelf-kennis, in de zin dat je moet weten hoe je in elkaar steekt (fysiek, emotioneel, psychologisch, etc) om jezelf te veranderen. Meditatie helpt om kennis over jezelf te krijgen door je gedachtes te observeren en los te laten. Dat is het punt van meditatie.
Als deze dingen kan ik nog bespreken in een special blogpost, zodra ik er zelf wat meer grip op heb :).
Na afloop heb ik nog even rondgehangen en weer wat nieuwe mensen leren kennen. Elke keer weer een paar nieuwe mensen :D.

Zaterdag heb ik hard gewerkt aan het digitaliseren van mijn samenvatting en notities van Think & Grow Rich. Ik heb nu alles uitgetyped en digitaal. Deze samenvatting is beschikbaar voor iedereen die hierin interesse heeft. Het boekje zelf is te krijgen via bol.com en zal niet meer dan 15 euro kosten ;) . Een echte aanrader! Stuur me een bericht als je interesse hebt. 
Verder weer Wie is de mol gekeken, nu al aflevering 4. Ik werd niet heel veel wijzer van deze aflevering, maar ik geef niet op! 

Zondag heb ik weer wat huishoudelijke dingetjes gedaan. Eerst boodschappen, daarna een skype call met mama gehouden en gesproken over het aanleren van nieuwe gewoontes en het opstellen en bereiken van doelen. Dit staat trouwens goed uitgelegd in Think & Grow Rich. 
Weer gewassen bij Ite en geknuffeld met Flynn. Ite had me uitgenodigd om te komen avondeten, dus ik heb lekker gegeten met haar en Dan toen ik mijn was weer kwam ophalen.
Rond 8 uur met Chris afgesproken, die ik Vrijdag had ontmoet bij Young Meditators, om wat thee/koffie/choclademelk te drinken. Hij kwam me ophalen en we hadden in South Pasadena bij een soort koffiehuis wat gedronken en tot 22:00 gesproken over werk, meditation, personal development etc. Ik verwacht hem vaker te zien bij de Young Meditators. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten